Journal

Die Künstlerin Bunny Rogers

Bunny Rogers ist eine US-amerikanische Künstlerin und Poetin, straft das Vorurteil lügen, junge Künstlerinnen würden nicht beachtet. Die Kunstwelt nennt sie “Shooting Star”. Rogers hat keine Angst vor großen Formaten. Watch now on zdf.de.

Künstlerin Bunny Rogers im KUB

In der neuen Ausstellung im Kunsthaus Bregenz geht es um Trauer, Verlust und Vergänglichkeit. Die junge US-amerikanische Künstlerin Bunny Rogers beschäftigt sich in Bregenz mit dem Ausdruck kollektiver Trauer, etwa nach dem Columbine-Schulmassaker oder dem Tod Prinzessin Dianas. Watch now at ORF.at.

Bunny Rogers at Kunsthaus Bregenz

The artist, very much alive and turning thirty this month, has channeled her affective fixation on mourning and melancholia into an exhibition that will occupy the Kunsthaus Bregenz’s four mausoleum-like concrete floors—an appropriate setting for installations inspired by American funerals. Read more on Artforum.

Emo Artifice as an Archive of Feelings

In her installations, videos, poetry, and performances, Bunny Rogers not only evokes teen angst and depression, but also the emo icons through which she channeled those emotions at a younger age. These include the melancholic singer-songwriter Elliott Smith, the goth-punk version of Joan of Arc from the animated TV show “Clone High” (2002–03), and the jaded character Gaz from another cartoon series, “Invader Zim” (2001–06). Read more on Art in America.

FRIEZE LONDON 2019

According to Timur Si-Quin’s Transformers posters, there is a film and it is COMING SOON. Atop the generic graphics, which could advertise any number of iterations of the franchise, the artist has pressed bruised petals or littered the surface with delicate green leaves. The uncanny juxtaposition, adds a sense of play onto the deadening economic determinism of the modern Marvel corporation. Read more on TANK MAGAZINE.

张培力、曹斐、陆扬、方迪——共同呈现中国媒体艺术“微纪元”

本次展览的参展艺术家为来自中国的艺术家曹斐(1978)、陆扬(1984)、方迪(1987)和张培力(1957)。“微纪元——中国媒体艺术”特别展是对2001年汉堡火车站柏林当代美术馆举办的中国当代艺术家群展“生活在此时”的呼应和延续,都在探讨不同时期中国经济、政治、思想、科技上发生的巨大变化。Read in Chinese on Action Media.

CRITICS’ PICKS: Selbstbildnis at Société

“Selbstbildnis” examines the evolution of self-portraiture from the 1970s to today amid contradicting movements. While most of the artworks in the exhibition are pulled from the gallery’s roster of contemporary artists—Trisha Baga, Petra Cortright, and Ned Vena, among others—the show’s selection of historical pieces weaves a curatorial thread that deploys a meditative rather than disputative tone to complicate static notions of identity. Read full review on ARTFORUM.

微纪元

此次题为“微纪元”(Micro Era)的展览上展出了艺术家曹斐、方迪、陆扬和张培力的影像作品——“微纪元”抽取自刘慈欣的科幻小说,指涉灾难之后,留存下来的众生失去历史感之相。Read in Chinese on ARTFORUM.

Cyborg ärgere dich nicht

Noch mehr zeigt nur Lu Yang, Jahrgang 1984 und damit die junge Generation chinesischer Medienkunst. Ihre durch mehrere Räume mäandernde Geisterbahn aus Videos, Plakaten und monsterhaften Skulpturen koppelt das Weltwissen aus dem Internet egalitär zusammen. Egal, ob es sich um Mythen, historische Rituale oder Cyber-Fantasien handelt, alles ist verfügbar. Read in German on Der Tagesspiegel.

1 2 3 4 5